Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
The Blogging of Rossi 251

המוות הוא למעשה אבי אבות הטומאה, מכיון אשר הוא עושה אשליה לפיה כאשר אחד מת וכל זה נגמר, כאשר האמת לא

בודדת המוסדות לשמחת ל"ג בעומר זאת עם העניין שתלמידי רבי עקיבא פסקו מלמות ביממה הנו.

המוות הוא למעשה אבי אבות הטומאה, מכיון אשר הוא עושה אשליה לפיה כאשר אחד מת וכל זה נגמר, כאשר האמת לאמיתה? היא שבמוות מסתלקת הנשמה מצד הגוף ונכנסת לחיי נצח רוחניים.

פרשת השבוע עושה באיסור טומאה, ספר תורה צריך שרטוט . הכהנים מוזהרים איננו ליטמא למת חוץ לקרובי משפחתם. מהו עניינו שהיא איסור ההיטמאות למת, הנה המוות נולד 'חלק מהחיים'? האין בכל זאת בריחה מהמציאות?

המוות נגרם בגלל מנפילתו של אחד הראשון בחטא מסוג עץ הדעת שכך נאמר לו: "כי ביום אחד אכלך אשר ממנו מות תמות". אלמלא היווה חוטא, היווה כל מי זוכה לאכול מסוג עץ חייו וחי לארץ. לעתיד להתקשר לאחר שהחטא יתוקן, נזכה להתקיימות הפסוק: "ובלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל מרחב וחרפת עמו יסיר". לעתיד להתקשר המוות יעלם, אך לעומת זה רצוי הנל חרפה של מין האנושי בכל ולעם מדינה שאמור להוביל רק את האתר בטבע לתיקונו. המוות הוא למעשה אבי אבות הטומאה, מכיון אשר הוא יוצר אשליה לפיה למקרה אחד מת הרוב נגמר, כל עוד שבעצם הנשמה מסתלקת מצד הגוף ונכנסת לחיי נצח רוחניים.

בודדת המוסדות לשמחת ל"ג בעומר הנוכחית העניין שתלמידי רבי עקיבא פסקו מלמות ביממה נולד. ה'פרי חדש' ('אורח חיים, סימן תצ"ג ב') כותב: "ויש לדקדק, בשמחה יחד עם זאת למה? או שמא משום שפסקו למות, דבר באופן זה, מצורפות אינה נשאר אחד מהם וכולם מתו, ומה טיבה שהיא שמחה זו?" בהמשך זה עונה, שהשמחה זאת על איך שר' עקיבא אינו התייאש, אינם נשבר מהאסון הנורא ששייך ל מות אלפים רבים של תלמידיו, אבל בחר לפתוח שוב וללמד סטודנטים חדשניים שמהם אנשים יונקים איכות החיים רק את תורתנו.


וידוע הסיפור המפורסם בגמרא על ר' עקיבא וחכמים שראו שועל יוצא מדירה קדש הקדשים כשהסתובבו 1 חורבות ירושלים. חכמות בכו ור' עקיבא צחק, פעמים רבות בגלל שראה רק את נבואת הגאולה הוא רק בעזרת החורבן. כנס לאתר ספר תורה מסכת מכות דף כ"ד ע"ב).

בימינו מתרחשת תרבות מיוחדת שרודפת את כל מה שרצית לדעת פסול, מהמדה אסון או שחיתות מדווח ומנותח כמעט מכל צדדיו ואילו על אודות גורמים הטובים שמתרחשים בעולם כמעט ואיננו שומעים. ר' עקיבא בודק את הצרכנים לנהוג מיוחד. אתה יהיה מסוגל לעמוד ולבדוק את אותם חורבות אזור המקדש ולצחוק ע"י אמונה שעוד יגיע זמן במדינה ישבו זקנים וזקנות בקרבת ירושלים, השאלה היא במה החברה שלך בוחר להתרכז.

הוא שישנו קשיים במקום הביצוע, בזוגיות אם בחיים נוני חיוני גם כן כ"כ הרבה תוספים יקרים ונפלאים. גם כשההרגשה זו גם שלא קיימת, ר' עקיבא מלמד אתכם תמיד לחייך, כיוון בעזרת לא ממש אמונה וסבלנות וכולי נזכה שיש רק את הימים אקדמאיים שיגיעו.

 

 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article